Top SEO-misstag som bör undvikas av e-handelsförsäljare

SEO, det mest effektiva digitala marknadsföringsverktyget kan reformera eller omvandla din e-handelsaffär; Det kan ta dig till höjder om det är gjort korrekt. De andra marknadsföringsverktygen som styrde SEO är e-post, innehåll och referensmarknadsföring och sociala medier. Men vid genomförandet av SEO-strategier bör man undvika oundvikliga vanliga misstag för att uppnå de bästa resultaten.

Fokusera på felaktiga sökord

Sökordsforskning anses vara en viktig aspekt i SEO-marknadsföring, och det är ett av de vanligaste fel som görs av en marknadsförare. I många fall fokuserar SEO-marknadsföraren på produktrelaterat sökord snarare än att fokusera på sökordet som deras målgrupp söka efter. För att hitta rätt nyckelord bör man brainstorm intensivt och borde känna publikens puls, vilket sannolikt kommer att bli mindre konkurrenskraftigt. Baserat på sådana relevanta nyckelord kan han eller hon skriva bloggar och som ytterligare hjälper webbplatsen att rangera högre.

Keyword stuffing

Spammar innehållet med mer än tillräckligt med sökord kan påverka rankningen av din föreslagna webbsida. Google har uppdaterat sin algoritm, och enligt den senaste statistiken ser den andra användningen av nyckelord ut som spam till sökmotorn. Dessutom tittar publiken uttråkad av kopian och kan studsa, vilket i sin tur visar sig mycket dåligt för webbplatsen.

Undvik Replication

Republishing eller duplicering av innehåll kan resultera i fallet av rankningen av din webbsida. Även om indexering av sidan med korrekt innehåll är en viktig prioritering för Google, kommer det inte att tillåta avsiktlig dubbelarbete. För att vara specifik kommer det att vara ganska olyckligt om varje länk som anges på första sidan kommer att riktas till samma innehåll. Exempelvis klistrar marknadsförare kopiera den produktbeskrivning som de tillhandahåller av tillverkarna av de produkter som de säljer. Detta kommer att resultera i spammning av e-handelswebbplatser med sådant dubblet innehåll. Även om det är ett enkelt sätt att skapa innehåll, kommer det att begränsa rankningen av webbplatsen. Därför är det bättre att använda originella och unika fyllningar.

Brist på produktrecensioner

Produktrecensioner lägger till mer äkthet åt det speciella, och det övertygar publiken att köpa den. Enligt senaste statistiken tittar nästan 61% av kunderna på recensioner innan de gör ett köp. Mer, sådana studier har alltid nytt innehåll, och det kan dra publiken vilket resulterar i bättre ranking av webbplatsen.

Säkerhetskryptering, ett måste!

Ja, du hörde det rätt. Brist på säkerhetskryptering är ett av de största misstagen i det digitala marknadsföringsscenariot vilket indirekt kan påverka sidans rankning. Säkerhetskryptering (HTTPS som krypterar data med hjälp av ett SSL-certifikat) säkerställer att när en kund köper från din e-handelswebbplats, skyddas deras personuppgifter. Förutom att begränsa hackarna kommer detta att minska risken för säkerhetsbrott. Kunderna kommer inte att göra affärer med dig om deras information läckas online. Som ett resultat har användningen av HTTPS på din webbplats betraktats som en betydande rankningsfaktor.
 Att undvika dessa ovan angivna fel kan förbättra webbplatsens prestanda och ökar sedan SEO-rankningen på sidan. Förutom att vara en online-säljare bör man vara medveten om all uppdatering om de digitala marknadsföringsstrategierna och sökmotoroptimering.