TEL: 010-214 65 65

Denna höst är extra trevlig då vi har fått in nya medarbetare till Buildahome. Vi har äran att välkomna Anh Åkerlund, en av våra två nya säljare, till teamet! I denna artikel får vi lära känna Anh; lite om vad hon gjort tidigare, om drivkraften bakom rollen som affärsutvecklare och hur hon känner inför sin nya roll på webbyrån!

Påbörjar sin säljarkarriär 

Anh är utbildad i att hantera B2B-försäljningar och gick kurser i företagsekonomi, förhandlingsteknik, internationell marknadsföring och affärsjuridik. 

Tack vare utbildningen kunde hon snabbt eskalera sin karriär och fick även specialkompetens från ett svenskt välkänt köksredskapsföretag. Här gick hon även genom en intern coaching- och säljutbildning som kom till stor nytta när hon lärde upp andra säljare och butikssäljare inom företaget. 

Allra senast jobbade Anh som säljare på ett cateringföretag där de fick in fler efterfrågningar än vad företaget hade kapacitet att hantera.

Når drömmålet på kort tid

Det är sällan det går alldeles för bra, men ibland händer det! Tack vare Anh i spetsen av säljarteamet på cateringföretaget i Skåne, uppnåddes försäljningsmålet efter bara 6 månader, och redan efter 1 ½ år uppnåddes företagets drömmål.

Cateringföretaget behövde mer tid att nå ikapp produktionen och tillväxten, och behövde därför säga hejdå till sitt säljteam och Anh. Glada blev vi på Buildahome för det, för nu är Anh hos oss istället och tar sig an helt nya uppdrag i webbyråvärlden! 

Hur är det att vara säljare?

Anh trivs som fisken i vattnet i sitt jobb som säljare. Hon har inte varit hos oss länge men vi märker redan att hon har en stark drivkraft och är rätt person för våra säljuppdrag. 

Det viktigaste med att vara säljare är att göra kunden nöjd och att skapa en tydlig win-win-situation. Resan genom projekten, relationerna man skapar och att man lär sig något nytt varje dag är det viktigaste med jobbet, tycker Anh.

“Ingen dag är den andra lik och man vet aldrig exakt vad som ska ske när man vaknar på morgonen en arbetsdag. Det är kul och omväxlande att träffa nya människor och alltid lika spännande att känna känslan av att vad som helst kan hända idag!”, menar Anh. 

woman profile picture

Anh Åkerlund – vår nya säljare!

Goda resultat motiverar!

“Det bästa och roligaste med att vara säljare är att följa utvecklingen i projekten, se resultaten och uppleva hur nöjda och glada kunderna blir”, säger Anh.

Processen

När Anh träffar en kund för första gången försöker hon göra en så kallad SWOT-analys som är ett känt begrepp inom sälj- och marknadsföringsvärlden. Man går helt enkelt igenom hur det ser ut i nuläget hos kunden; vad är förbättringspunkterna, möjligheterna och vad behövs för att kunden ska kunna ta steget vidare i sin affärsutveckling.

“Ingen kund är den andra lik. Därför behöver man vara lyhörd, kreativ och bra på att avgöra var exakt de behöver hjälp”, säger Anh. 

Kollar digitala närvaron

I första steget kollar Anh upp den digitala närvaron av en potentiell kund. Hur ser hemsidan ut och hur är den uppbyggd? Sitter alla call-to-actions på rätt plats? Är det en säker webbplats? Finns kunden på sociala medier? Hur ser det ut med SEO:n? Dessa är några av de grundläggande frågorna som behöver utredas. 

Beroende på hur analysen ser ut kan Anh upptäcka var det behövs förbättringar. I nästa steg föreslår hon dessa för den potentiella kunden tillsammans med en prognos över vad som kan förväntas med de föreslagna tjänsterna eller produkterna från Buildahome.

Hon kollar även upp möjliga konkurrenter och hur det ser ut för företaget i fråga på AllaBolag. 

Kontakta Anh för att gå igenom vad som behöver göras för att förbättra din digitala närvaro.

Förväntningar hos Buildahome

Givetvis undrade vi vad Anh förväntar sig under sitt arbete på Buildahome. 

“Jag vill lära mig om alla tjänster och produkter som erbjuds av webbyrån. Det är mycket intressanta ämnen som jag vill känna till personligen eftersom att det digitala har kommit att bli en så stor del av våra liv. Särskilt som företagare är det väldigt viktigt att synas på webben för att kunna växa och utöka sin verksamhet”, berättar Anh.

Anh ser fram emot att få medverka in i en ny bransch och kommer att rikta sig mot företag runt om i hela landet. 

På fritiden gillar Anh att vara kreativ, fotografera och paddla – både i vatten och på land!

Kontakta Anh

Vill du prata med Anh? Tveka inte! Under ett kostnadsfritt samtal går hon gärna igenom vad du behöver för att förbättra din onlinenärvaro. Hör av dig på:

0733 914 451

Eller mejla till:

[email protected]

 

 

 

Webbyrå Malmö, Webbyrå Göteborg, Webbyrå Stockholm

Kreativitet
är hjärtat
i alla våra
projekt