TEL: 010-214 65 65

Viruset som har spridit sig över världen som en löpeld har haft stora negativa konsekvenser på mångas arbetssituation och samhällets ekonomi. Trots detta har e-handeln ökar drastiskt, genomsnittssvensken shoppar mer online än någonsin och framförallt de yngre medborgarna mellan 18 och 29, däremot ser vi att den största ökningen av e-handel generellt ligger bland den äldre generationen.

Undersökningar visar att en stor andel unga oroar sig för sin privatekonomi, utmärkande gäller det unga kvinnor. De äldre konsumenterna undviker icke-onödig konsumtion allra mest, medan de yngre tenderar att konsumera mera, och ändå är det de som oroar sig betydligt mer över sin privatekonomi. Hur går den ekvationen ihop?

Hur som haver så handlas det och tjänster säljs och därför behöver du synas mer än någonsin.
Se till att just din målgrupp ser dig. Vi har tidigare pratat om SEO och sökoptimering för att öka sin hemsidas syndighet och rangordning, men idag handlar det om synlighet i andra sammanhang. E-handel är lämpad för digital annonsering i dessa tider. Det är viktigt att bli synlig under krisen. Rätt målgrupp nås lättare via Googleads och sociala medier än genom traditionell marknadsföring.

Idag har du som företagare möjlighet att rikta artiklar och kampanjer på olika sociala kanaler så som Instagram, Linkedin, Youtube och Facebook till dina tidigare besökare. Sociala medier hjälper dig att breda ut ditt varumärke. Undersökningar visar att majoriteten av internetanvändare idag använder sociala medier varje dag, vilket ger dig en stor andel potentiella åskådare. Detta betyder dock inte att du ska annonsera överallt, du väljer det som är lämpligast för din målgrupp. Ett tidigare intresse av gamla besökare genererar ofta till att kunden kontaktar dig eller köper av dig, och det finns stor möjlighet att nå ut till möjliga kunder. Det finns hjälp att få och färdiga paket att tillgå oavsett vad ditt behov är. Du kanske driver en butik, vill öka e-handeln i Göteborg, vill att ditt företags hemsida ska synas i andra kontexter, eller du kanske vill rikta din reklam från din webbyrå i Helsingborg till den digitala världen istället för att använda dig av traditionell reklam. Med digital annonsering syns du inte enbart utan tillika syns du på rätt plats och vid rätt tidpunkt. Olika företag har olika behov, men det finns digital annonsering för alla branscher.Med rätt guide blir det lätt att komplettera de delar man kanske missat innan eller helt enkelt inte hade en aning om. Släng dig ut och ta hjälp av de som har kunskap, med rätt verktyg och professionell hjälp uppnår du snart maximal effekt av digital annonsering.

Men en sammanfattande guide till digital marknadsföring

  • Fastställ din målgrupp
  • Välj lämplig plattform/ media
  • Bestäm ditt syfte med annonseringen
  • Sätt en rimlig budget
  • Välj ut rätt tidpunkt för annonsering

Vi jobbar med några otoligt fina företag och vi älskar att göra projekt ihop med dem

projekt
Webbyrå Malmö, Webbyrå Göteborg, Webbyrå Stockholm

Kreativitet
är hjärtat
i alla våra
projekt